بهبود مهارت یادگیری کودکان
بهبود مهارت یادگیری کودکان
اگر می خواهیدکودک خود را برای موفقیت در مدرسه و فراتر از آن در دست بگیرید ، در اینجا مهارت های مدرن یادگیری وجود دارد که به موفقیت او برای زندگی تبدیل میشود. مهارت های تمایل اغلب با یک نام مشترک به نام “۴ Cs” برچسب گذاری می شوند. تفکر خلاق ، تفکر انتقادی ، همکاری و ارتباطات. این ۴ C مهم است که همکاری شما را می طلبد تا کودک شما الگوهای یادگیری ، شبیه سازی و تولید مثل اطلاعات را به روشی که درک می کند ، ایجاد و بهبود بخشد . همه این C ها تابعی از حافظه کوتاه مدت آنها است که آنها را قادر می سازد تا یاد بگیرند.از این رو اگر آنها را از طریق فعالیت های خلاقانه ترغیب کنید تا حافظه کوتاه مدت خود را توسعه دهند ، مسیر آنها را برای یادگیری و درک بهتر روشن می کنید.
روش های موثر برای بهبود مهارت یادگیری کودک وجود دارد:
۱- فعالیت “مغز چپ” با تفکر انتقادی مرتبط است.تفکر انتقادی همه چیز در مورد تجزیه و تحلیل دقیق یک موضوعی که مطالعه است تا به شمادر درک بهتر آن کمک کند . برای کمک به کودکان در یادگیری و استفاده از قدرت تفکر انتقادی ، مربیان باید به آنها بیاموزند که با تقسیم کل مطالب به قسمتهای کوچکتر و قابل درک، وضعیت را تجزیه و تحلیل کنند.شما همچنین می توانید فرزندان خود را تشویق کنید تا در مورد آنچه که درباره یک موضوع فکر می کنند بحث های منطقی ارائه دهند و افکار خود را به شواهد پیوند دهند. وقتی بچه ها به این روش صحبت می کنند،می توانند موضوع را بهتر یاد بگیرند.به روشی منطقی.این تمرین در نهایت راه را برای نتیجه گیری منطقی هموار می کند . همچنین می توان از کودکان خواست که موارد را زیر سر خود قرار داده و تضادهای چشمگیر بین طبقات مختلف را توضیح دهند.تفکر انتقادی ابزاری برای یادگیری مهارتهای حل مسئله در کودکان است . وقتی مربیان بچه ها را ترغیب می کنند تا علل و پیامدهای یک مشکل را پیدا کنند ، بچه ها راهی برای از بین بردن دلایل یک مشکل پیدا می کنند.
۲-تفکر خلاقیت به کودکان در کشف فرصت ها کمک می کند.
تفکر خلاق توانایی است که توسط “مغز مناسب” ما به ما هدیه می شود. نگهبانان می توانند از طریق تعدادی فعالیت اختصاصی به بخشهای خود در یادگیری تفکر خلاق کمک کنند. طوفان فکری یکی از این اقدامات است که کودکان شما را درگیر می کند تا برای یک سناریوی خاص چندین پیشنهاد عملی ، غیرممکن و غیر منطقی ارائه دهند.دو صد گفته چون نیم کردار نسیت.در راستای این جمله معروف ، مربیان می توانند مهارت یادگیری در بچه ها را با اجازه دادن به آنها برای ساختن وسایل با دست خود ، تشویق کنند . به آنها موادی برای ایجاد محصول بدهید و آنها به آرامی روشهای مختلف تولید محصول را یاد می گیرند.اگر والدین و معلمان آنها را ترغیب به شوخی،روایت داستان و خواندن آهنگ های مورد علاقه خود کنند یک نگرش خلاقانه در کودکان شکوفا می شود. درگیر کردن آنها در گفتگو درباره هر موضوعی می تواند صفات خلاقانه آنها را نیز به منصه ظهور برساندوبه آنها این امکان را می دهد تا از طریق روشهای ابتکاری یاد بگیرند.آنها را تشویق کنید تا سوالاتی را مطرح کنند که از طریق آنها می توانند حقایقی را که برای آنها ناشناخته است بشناسند.از طریق پاسخ های داده شده توسط آنها،کودکان همچنین به روش هایجدیدی برای یافتن راه حل برای مشکل خود می رسند.
۳-مهارت های ارتباطی:گام دیگری برای یادگیری از طریق عبارات کلامی و نوشتاری
ارتباطات در واقع بیان افکار و باورهای شما نه تنها از طریق کلمات بلکه از طریق حرکات اشاره ایزبان بدن و وسایل کمکی است . ایجاد محیط ارتباطی در خانه یا مدرسه به عهده مربیان است . هنگامی که ارتباط تشویق می شود ، بچه ها فوت و فن شنیدن توجه را یاد می گیرند . وقتی شما مرتباً با آنها ارتباط برقرار می کنید ، آنها شروع به گوش دادن به شما با تمام گوش های خود میکنند. آنها یادداشت برداری را هنگام طرح سوال درمورد حقایق ناشناخته فرا خواهند گرفت.همچنین وقتیشروع به رمزگشایی کلمات چاپی یا تصاویر جلوی چشمانشان می کنند ، می توانید از خواندن لذت ببرید.
#خانه_خلاقیت
#کارگاه_مادر_و_کودک
#کارگاه_کودک
#دکتر_محسن_برزگر_خلیلی
#بهترین_مهدکودک_غرب_تهران
#مهدکودک_خوب_غرب_تهران
#غرب_تهران
دیدگاهتان را بنویسید