خلاقیت در کلاس

هنگام طراحی تجارب یادگیری ، معلمان می توانند برنامه درسی را

تنظیم و تنظیم کنند و ابزاری را فراهم آورند که به دانشجویان امکان

خلاقیت ، صدا و انتخاب می دهد. 

 

چهار روش خلاقیت در کلاس درس

 

۱- فعالیت های یادگیری را تنظیم کنید که به دانش آموزان امکان می دهد

خلاقیت خود را به روش های مرتبط ، جالب و ارزشمند کشف کنند. مثال

کلاس: نمونه ای از سنگ به دانش آموزان کلاس چهارم ارائه می شود.

آنها باید آزمایشاتی را انجام دهند تا بر اساس تعاریفی که مطالعه کرده اند ،

نوع سنگ ها را مشخص کنند. دانش آموزان روش های خاص خود را برای تعیین

تفاوت در سختی ، رنگ و اشکال پیدا می کنند.مثال کلاس دیگر: کلاس هر هفته

یک کتاب مصور جدید ایجاد می کند که عضوی متفاوت از کلاس یا یک بزرگسال را

در مدرسه جشن می گیرد. هر کتاب پر از صفحاتی است که توسط هر دانش آموز

ترسیم شده است. آنها آزادی کامل در به تصویر کشیدن آنچه که فرد دوست دارد

و نحوه درک او را دارند.

خلاقیت دانش آموزی

۲- برای خلاقیت ارزش قائل شوید و آن را جشن بگیرید و به آن پاداش دهید. مثال

کلاس: دانش آموزان کلاس سوم در حال یادگیری چند ضلعی ها هستند و معلم

برای دیدن اینکه آیا این مفهوم را می دانند ، آنها را بیرون می برد و به هر دانش آموز

یک گچ پیاده رو می دهد. هر دانش آموز وظیفه دارد چندین نمونه از چند ضلعی ها را

ترسیم کند.هنگامی که دانش آموزان این کار را انجام دادند ، معلم به دانش آموزان

می گوید که این اشکال را به چیزی که دوست دارند تبدیل کنند. دانش آموزان

می خواهند به همه بچه گربه ها ، روبات ها و اژدهایان مبتنی بر هندسی خود را

نشان دهند و سپس فرصتی برای توضیح دادن به کل کلاس دارند که چرا آنها را دوست دارند.

 

روش های خلاقیت در کلاس درس

 

۳- مهارتهای دیگری که برای خلاقیت لازم دارند را به دانش آموزان بیاموزید. مثال کلاس:

کلاس دوم کلاس یادگیری مفهوم انجماد است. معلم برای شروع یک سوال می پرسد ،

“آیا فقط آب یخ می زند؟” سپس دانش آموزان آزمایشی طراحی می کنند تا مشخص کنند

چیزهای دیگر منجمد می شوند. محدودیت این است که آنها فقط می توانند از آنچه در آن

زمان در کلاس دارند استفاده کنند.بحث اولیه در مورد دانش آموزان در مورد اینکه چه عواملی

باعث مسدود شدن مهارت هایی مانند حمایت از ایده های خود و مصالحه می شود. بحث

پیگیری استدلال قیاسی و گوش دادن فعال را تشویق می کند.

 

۴- محدودیت های خلاقیت را بردارید و به دانش آموزان فضا و چارچوبی بدهید که در آن بتوانند

خلاق باشند. مثال: برای پوشیدن لباس در مدرسه ، دانش آموزان باید یک نمایشنامه بنویسند

که هر یک از شخصیت های آنها را در یک طرح بگنجاند و سپس نمایش را ارائه دهند. 

 

 خلاقیت دانش آموزی

   برگزاری کارگاههای خلاقیت

   جهت کسب اطلاعات:

  • ۰۹۱۹۰۳۱۶۸۷۵