تاثیر ورزش بررشد کودکان

شواهد زیادی وجود دارد که نشان می دهد ورزش یک کلید مهم در کاهش خطر

ابتلا به بیماری های بزرگی مانند بیماری های قلبی ، سکته ، دیابت و سرطان

است. تحقیقات همچنین نشان می دهد که فعالیت بدنی منظم می تواند باعث

افزایش عزت نفس ، خلق و خو و کیفیت خواب شود و ما رااز استرس ، افسردگی

و زوال عقل دور کند.اما به دلیل سبک زندگی مدرن و وابستگی روزافزون به فناوری،

امروزه فعالیت کمتری داریم ، هم در بزرگسالی و هم در کودکی.

تحقیقات نشان می دهد که کودکان غیرفعال به احتمال زیاد به بزرگسالانی غیرفعال

تبدیل می شوند ودرسنین جوانی در معرض خطر تهدید کننده زندگی مانند بیماری های

قلبی و سرطان قرار می گیرند. به همین دلیل تشویق ورزش و حفظ تناسب اندام از سنین

پایین اهمیت دارد.

 

ورزش کودکان

ورزش منظم دارای مزایای زیادی برای سلامتی کودکان است ، مانند:

  • بهبود سلامتی
  • فراهم آوردن فرصتی برای معاشرت
  • افزایش تمرکز
  • ایجاد یک قلب ، استخوان و عضلات سالم تر
  • تشویق رشد و توسعه سالم
  • بهبود عزت نفس
  • بهبود وضعیت و تعادل
  • کاهش استرس
  • تشویق به خواب بهتر
  • سرگرم کننده نگه داشتن
  • تشویق کودک و یافتن فعالیتهایی که از آنها لذت می برد

میزان ورزشی که کودک شما باید انجام دهد به سن کودک شما بستگی دارد.فعالیت از سنین

پایین باید تشویق شود زیرا به رشد کودک کمک می کند. این مهارتهای حرکتی ، استخوانها و

عضلات ، مهارتهای شناختی و اجتماعی را تقویت و ارتقا می بخشد.

کودک شما باید حداقل در کل ۱۸۰ دقیقه (سه ساعت) در روز فعال باشد. این لازم نیست که یک

باره باشد ، بنابراین فعالیت بدنی آنها می تواند در طول روز پخش شود.فعالیت بدنی می تواند یک

بازی فعال بدون ساختار یا یک تمرین ساختاری با شدت های مختلف باشد. مهارت های حرکتی به

دست آمده در این سن کم زمینه مهارت های حرکتی مانند تعادل و هماهنگی در سنین بالاتر را فراهم

می کند.

به عنوان مثال:

  • دویدن یا بازی در پارک
  • پرتاب و گرفتن بازی ها
  • دوره های کوهنوردی
  • استفاده از اسکوتر
  • ورزش های حرکتی

کودکان در این سن نباید به مدت طولانی بیکار باشند ، مگر در مواردی که خواب هستند. بنابراین زمان

صرف تماشای تلویزیون یا بازی های رایانه ای یا زمانی را که روی صندلی هلالی صرف می کنید ، به

حداقل برسانید.

کودکان ۵ سال به بالا …

کودکان در این براکت سن باید هر روز حداقل ۶۰ دقیقه (یک ساعت) در فعالیت های بدنی متوسط ​​تا شدید

شرکت کنند و این ممکن است تا چندین ساعت باشد. فعالیت با شدت متوسط ​​به این معنی است که به

اندازه کافی سخت کار کنید تا ضربان قلب خود را بالا ببرید ، بنابراین بیشتر نفس می کشید و عرق میکنید 

اما هنوز قادر به صحبت هستید.

به عنوان مثال:

  • دوچرخه سواری
  • هنرهای رزمی
  • اسکیت سواری
  • شنا کردن
  • دویدن

کودک شما باید سه روز در هفته فعالیت های با شدت و مقاومت بیشتری انجام دهد ، زیرا این کار به تقویت

عضلات و استخوان ها کمک می کند.کودکان در هر سنی از گذراندن دوره های طولانی نشستن و بدون

حرکت خودداری کنند. آنها باید زمان صرف شده با استفاده از رایانه یا تماشای تلویزیون را به حداقل برسانند

و بعداز مطالعه به طور منظم استراحت کنند.

 

نکاتی برای یادآوری

فعالیت یا ورزش هرچه باشد ، اطمینان حاصل کنید که کودک شما از تجهیزات محافظتی مناسب ، از جمله

کفش ، استفاده می کند و به فکر ایمنی باشید تا خطرات آسیب دیدگی خود را به حداقل برسانید.

 

 

#خانه_خلاقیت

#کارگاه_مادر_و_کودک

#کارگاه_کودک

#آموزش_آنلاین

#آموزش_پیش_دبستانی

#کارگاه_خلاقیت

#دکتر_محسن_برزگر_خلیلی

#ورزش_تخصصی_کودک

#باشگاه_ورزشی

#غرب_تهران