پیش دبستانی خانه خلاقیت غرب و برنامه آموزشی

پیش دبستانی خانه خلاقیت غرب و برنامه آموزشی
پیش دبستانی خانه خلاقیت غرب و برنامه آموزشی
در مهدکودک و پیش دبستانی خانه خلاقیت غرب (خانه خورشید) برنامه ریزی آموزشی پیش دبستان به گونهای طراحی شده است
که نیازهای شناختی، اجتماعی، حسی و حرکتی کودکان را پاسخگو باشد و به رشد و توسعه آنها کمک کند. در زیر تعدادی از ویژگیهای
مهم برنامه ریزی آموزشی این پیش دبستان را بررسی میکنیم:
۱- هدفگذاری:
برنامه آموزشی باید هدفهای مشخصی داشته باشد که با توجه به سن و تواناییهای کودکان، برای آنها قابل دستیابی باشد.
هدفها باید مرتبط با مهارتهای شناختی، اجتماعی، حسی و حرکتی باشند و بر اساس استقرار یک برنامه آموزشی مداوم تعیین شوند.
در پیش دبستانی خانه خلاقیت غرب با در نظرگرفتن این ساختار و با محوریت بازی و خلاقیت هدف گذاری شده است.

۲- تنوع و چندگانگی:
برنامه آموزشی باید تنوع و چندگانگی در فعالیتها، بازیها، موضوعات و منابع آموزشی داشته باشد این تنوع به کودکان کمک میکند
تا تجربههای مختلفی را کسب کنند و به تمامی بخشهای توسعه خود پرداخته و یادگیری کنند.
در پیش دبستانی خانه خلاقیت غرب(خانه خورشید) تنوع و چندگانگی در برنامه ها و ابزار آموزشی از اولویت ها است.
۳- طرح درسی مناسب:
برنامه آموزشی باید دارای طرح درسی مناسبی باشد که در آن موضوعات و فعالیتها به صورت منطقی و پیوسته مرتبط شوند.
در پیش دبستانی خانه خلاقیت غرب(خانه خورشید) استفاده از روشهای تعاملی، بازیهای آموزشی، داستانها و فعالیتهای عملی
در راستای جذابیت و اثربخشی برنامه های آموزشی از اولیت های مجموعه است.
۴- انعطافپذیری:
برنامه آموزشی باید قابل تنظیم و تطبیق با نیازها و مشخصات هر کودک باشد. هر کودک دارای نیازها، تواناییها و سطح توسعه
متفاوتی است، بنابراین در پیش دبستانی خانه خلاقیت غرب (خانه خورشید) برنامه آموزشی به گونه ای طراحی شده است که
این تفاوتها را در نظر بگیرد و قابلیت انطباق با تغییرات و نیازهای فردی کودکان را داشته باشد.
۵- تعامل و همکاری:
برنامه آموزشی باید فرصتهایی را برای تعامل و همکاری کودکان با یکدیگر و با مربیان فراهم کند. این تعاملات میتوانند از
طریق بازیهای گروهی، پروژههای مشترک و فعالیتهای تیمی اجرا شود . در پیش دبستانی خانه خلاقیت غرب ( خانه خورشید)
بازی های امدادی و تعاملی از اولیت های مجموعه است.

۶- توجه به حرکت و فعالیتهای بدنی:
برنامه آموزشی باید حرکت و فعالیتهای بدنی را در بر داشته باشد. کودکان در این سن به فعالیتهای حرکتی نیاز دارند تا تواناییهای
حرکتی خود را تقویت کنند و به تواناییهای شناختی و اجتماعی خود کمک کنند. فعالیتهای بیرونی، بازیهای گروهی و حرکتی، ورزشها
و بازیهای ساختگی میتوانند در این برنامه جای داشته باشند.در پیشدبستانی خانه خلاقیت در راستای توسعه فعالیت های بدنی
مهارت های حرکتی و ورزشی بطور مستمر و روزانه در برنامه آموزشی قراردارد.
۷- ارزیابی و پیگیری:
برنامه آموزشی باید ارزیابی را به عنوان یک قسمت مهم از فرآیند آموزش و یادگیری در نظر بگیرد. ارزیابی باید بر اساس هدفهای آموزشی
تعیین شود و به مربیان اطلاعات لازم درباره پیشرفت کودکان را ارائه دهد تا بتوانند نیازهای آنها را شناسایی و برنامه آموزشی را بهروزرسانی
کنند. در پیش دبستانی خانه خلاقیت غرب ارزیابی بطور مستمر و براساس هوش هشتگانه انجام می شود .
۸- همکاری با والدین:
برنامه آموزشی باید به همکاری و تعامل با والدین اهمیت بدهد. همکاری با والدین باعث میشود تا برنامه آموزشی در خانه نیز پشتیبانی شود
و تواناییها و نیازهای کودکان به طور کامل در نظر گرفته شوند.در این راستا پیش دبستانی خانه خلاقیت غرب با برگزاری جلسات پایدار
در راستای تعامل محیط و خانواده قرار می گیرد.
مهدکودک و پیش دبستانی خانه خلاقیت غرب ( خانه خورشید)
۰۲۱۴۴۱۵۶۹۵۵
۰۹۱۹۰۳۱۶۸۷۵
http://instagram.com/khanehkhallaghiat
درباره مدیریت
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است.
نوشته های بیشتر از مدیریت
دیدگاهتان را بنویسید