اختلالات یادگیری

نیاز به تشخیص به موقع ناتوانی های یادگیری به طور بالقوه کاهش می یابد. اگرچه

اختلالات یادگیری همه به دلیل نحوه ساختار مغز یا نحوه عملکرد آن رخ می دهد ،اما

این مشکل به طرق مختلف و در سنین مختلف از یک کودک به فرزند دیگر بروز می کند.

کودکانی که ممکن است در ابتدا تصور می شود از هوش کمتری نسبت به همسالان

خود برخوردار هستند ، ممکن است از هوش  طبیعی برخوردار باشند ، اما در یادگیری

مشکلی دارند که مانع رسیدن آنها به پتانسیل می شود   . عدم شناخت دلایلی که

کودکان خردسال در مدرسه با آن دست و پنجه نرم می کنند ، مانع کمک به آنها برای

دستیابی به توانمندی های بعدی و بعداً می شود.اختلالات یادگیری از بین نمی روند.

در عوض ، با گذشت زمان ، آنها تمایل به رشد مسئله دارتر دارند.عقب ماندن در کلاس

سوم ممکن است مشکل مهمی به نظر نرسد.هنگامی که آنها به کلاس چهارم و سپس

به کلاس پنجم می رسند ، تأثیر ناتوانی های یادگیری آشکارتر می شود ، اما کودکان

در حال حاضر بسیار عقب مانده اند  .در این مرحله ، کودکان احساس کمبود اعتمادبه

نفس می کنند و ناامیدتر می شوند ، که گاهی اوقات منجر به عملکرد آنها می شود.

از طرف دیگر ، هنگامی که ناتوانی یادگیری در اوایل تشخیص داده شود ، می توان گام

هایی را برای کمک به کودکان در جهت دستیابی به مهارتهای زندگی مورد نیاز برای یک

زندگی موفق در طول بزرگسالی برداشت .  اعزام یک کودک با ناتوانی در یادگیری به

مدرسه ای برای نیازهای خاص مانند مدرسه جان کاردینال اوکانر می تواند تعدادی از

مشکلات اضافی را از بین ببرد  .کودکان دارای ناتوانی در یادگیری معمولاً عقب نگه داشته

می شوند زیرا قادر به تأمین شرایط تحصیلی برای ورود به کلاس بعدی نیستند . مشکلات

رفتاری می تواند رخ دهد و کسانی که به دبیرستان راه می یابند   ،در صورت عدم درمان

اختلالات یادگیری، احتمالاً ترک تحصیل می کنند.هرچه اختلالات یادگیری زودتر تشخیص

داده شود و درمان شود ، احتمال اینکه کودکان به توانایی های بالقوه خود برسند بیشتر

است.

 

شناخت علائم ناتوانی در یادگیری

 

اختلالات یادگیری

اگرچه ممکن است اختلالات یادگیری در همه سنین ، از پیش دبستانی تا دبیرستان ، تشخیص

داده شود ، اما همیشه بهتر است که تشخیص در اسرع وقت انجام شود. ناتوانی در معاشرت

همچنین می تواند یک اختلال یادگیری در کودکان در سنین مختلف را نشان دهد ،

همانطور که علائم زیر:

-مشکلات صدا یا تلفظ کلمات
-مشکل در تلفظ یا یادگیری معنی کلمات جدید
-مشکلی در پیروی از دستورالعمل ها
-پاسخ ندادن به سالات
-مشکل در توضیح آنچه آنها می خواهند
-مشکلات قافیه
-کلافگی
-عدم تعادل
-حافظه ضعیف
-تکانشی و به راحتی حواس پرت می شود
-مشکل در تمرکز بر یک کار
-مشکل در یادگیری مفاهیم جدید
-به راحتی ناامید می شود
-به راحتی عصبانی

علائم برای کودکان بزرگتر که با دانشگاهیان پیچیده تر و چالش برانگیز روبرو هستند ، تا حدودی

تغییر می کند.قرار دادن زودهنگام در مدارس برای کودکان دارای مشکل یادگیری می تواند کودکان

را در سنین پایین در مسیر پیشرفت قرار دهد ، بنابراین آنها از مربیان باتجربه که معلولیت خاص هر

کودک را درک می کنند ، کمک لازم را می کنند.تشخیص به موقع نه تنها توانایی کودک در دستیابی

به پتانسیل علمی خود را بهبود می بخشد ، بلکه از ایجاد اعتماد به نفس پایین و مشکلات رفتاری

که بیشتر در توانایی یادگیری او تداخل می کند ، جلوگیری می کند. بدون تشخیص به موقع ، توانایی

توسعه مهارت های لازم برای داشتن یک زندگی عادی و موفق در بزرگسالی را تا حد زیادی کاهش

می یابد.

 

 

#خانه_خلاقیت

#کارگاه_مادر_و_کودک

#کارگاه_کودک

#غرب_تهران

#مرکز_استعدادیابی

#بهترین_مهدکودک_غرب_تهران

#مهدکودک_خوب_غرب_تهران

#دکتر_محسن_برزگر_خلیلی

#فرزند_پروری

#اختلالات_یادگیری